.

 

 

Natuur

 

Materiaal:

Tube.
Fotolijst.
Zit in de zip



Filter:
Mura’s Meister  cloud.

Animatieshop.

De tube is van Suzi Sgai http://www.tempodeart.com/menu.htm

Open je materialen in PSP.
Zet het fotolijstje in je map van PSP bestanden fotolijst
Maak de tubes eventueel op maat.
Als we dit gedaan hebben kunnen we beginnen.

pijl2

Gebruik de aanwijzer om aan te geven waar je bent gebleven
 

01
Zet de kleuren op:
  Voorgrondkleur   #dbeafb
       Achtergrondkleur   #4983ce

02
Dupliceer het plaatje met shift d zet de echte  even aan de kant. 
Neem nu het  duplicaat  met deze gaan we werken.

Hier gaan we de eend en de vlinder er uithalen doormiddel van de lasso op vrije hand.

03
Selecteer de vlinder en bewerken kopiëren en plakken als nieuwe afbeelding.
Dit zelfde doen we ook met de eend.

04
Klik op delete zodat de vlinder en de eend weg is.

Nu hebben we twee open plekken.
 nu nemen we het kloon penceel.

 

05
Klikken met de rechtermuisknop op een plekje naast de plek  waar de vlinder heeft gezeten.
b.v op de bloemen dan gaan we naar de open plek en klikken met de linkermuis en vullen dit gat weer op dit doe je net zolang totdat het plekje mooi 0p gevuld is.
Dit doen we ook op de plek van de eend.

06
Nu kunnen we op dezelfde manier met het kloon penseel de kanten links onder opvullen totdat de pagina helemaal gevuld is zie bovenplaatje.
Dit doe je ook met de boom aan de rechter bovenkant zie bovenplaatje.

 

07
Nu  nemen we het selectie gereedschap en zetten deze op rechthoek.
Selecteren de bovenkant van de afbeelding.
Zie hieronder:

08
Lagen - Nieuwe laag.
Deze vullen we met de voorgrondkleur.

09
Effecten insteekfilter - Mura Meister.
met onderstaande instellingen.

10
Lagen schikken omlaag verplaatsen
Alle lagen samenvoegen
Formaat wijzigen naar 450 breed

11
Afbeeldingen fotolijst  zoek naar elegant 03

12
Zet je watermerk op je afbeelding.

13
We nemen de afbeelding die we gemaakt hebben van de eend kopiëren en plakken als nieuwe laag.
Deze zetten we op een mooie plek aan het begin van het water dit doen we ook met de vlinder.
Zie hieronder:

14
We openen animatie shop AS.
In PSP bewerken - samen gevoegd kopiëren.

15
Activeer AS en daar plakken als nieuwe afbeelding.

16
Terug naar PSP
We verplaatsen de eend weer een klein eindje verder net alsof de eend vooruit  zwemt.
De vlinder ook iets verplaatsen.
  Zie hieronder:

17
Bewerken kopiëren en dan naar AS en plakken na actief frame.

Dit herhaal je net zolang  totdat de eend aan het einde van het water komt.
En je doet ook steeds met de vlinder telkens iets verplaatsen

Zie hieronder:

18
Maak nu de eend actief in je lagen palet.

19
Dan afbeelding spiegelen  en zet hem op de plek.
Zie hieronder:

20
We gaan weer op dezelfde manier verder maar dan laat je de eend terug zwemmen.
Steeds weer kopiëren in PSP en plakken in AS na actief frame.

Dit doe je net zolang als je eend weer aan het einde staat.
Zie hieronder:

21
Dan gaan we weer naar AS

22
Alles selecteren

23
Eigenschappen voor frame deze zetten we op 40

24
Dan naar Animatie en formaat animatie wijzigen zet de pixels op 450 breed

 

Ga maar kijken of je het leuk vind en dan opslaan als gif animatie

Geregisteerd bij:

 

Deze les heb ik geschreven als opdracht bij de cursus blenden 2 van PSP4ever forum.