-->

 

 

Painting girl


Benodigdheden:
Achtergrond van 300 bij 300
Corner


Gebruikte filters:
DSB flux


Materialen :
Hier te downloaden

Open je achtergrond en corner in psp en we kunnen beginnen.

Stap 1
Activeer je achtergrond plaatje
Kies een lichte voorgrond- en een donkere achtergrond kleur uit je plaatje
Ik koos voor voorgrond ade2f1 en achtergrond 000000
Dupliceer je plaatje door op shift D te klikken en ga verder met het kopie.


Stap 2
Afbeelding – randen toevoegen, symmetrisch aangevinkt, 2 pixels voorgrond kleur, 2 pixels achtergrond kleur, 2 pixels voorgrond kleur

Stap 3
Afbeelding - randen toevoegen, vinkje bij symmetrisch: 20 pixels achtergrond kleur
Activeer je toverstaf en selecteer je rand
Modus toevoegen – RGB waarde - Tolerantie en doezelen op 0 – vinkjes bij aaneengesloten en anti alias binnen

Stap 4
Lagen – nieuwe rasterlaag
Zet je voorgrondkleur op verloop zonnestraal
Instellingen zie print screen



Vul je rand met dit verloop

Stap 5
Effecten – insteekfilters – dsb flux - radial warp
Instellingen zie print screen




Stap 6
Effecten – insteekfilter – dsb flux – spider web
Instelling zie print screen



Selecties – niets selecteren

Stap 7
Afbeelding – randen toevoegen, symmetrisch aangevinkt, 2 pixels voorgrond kleur, 2 pixels achtergrond kleur, 2 pixels voorgrond kleur

Stap 8
Afbeelding - randen toevoegen, vinkje bij symmetrisch: 30 pixels achtergrond kleur
Activeer je toverstaf en selecteer je rand
Modus toevoegen – RGB waarde - Tolerantie en doezelen op 0 – vinkjes bij aaneengesloten en anti alias binnen

Stap 9
Lagen – nieuwe rasterlaag
Vul je rand met je verloop , alleen vinkje weghalen bij omkeren

Stap10
Effecten – insteekfilters – dsb flux – gears
Instelling zie print screen



Selecties – niets selecteren

Stap 11
Afbeelding – randen toevoegen, symmetrisch aangevinkt, 2 pixels voorgrond kleur, 2 pixels achtergrond kleur, 2 pixels voorgrond kleur

Stap 12
Afbeelding - randen toevoegen, vinkje bij symmetrisch: 4 0 pixels achtergrond kleur
Activeer je toverstaf en selecteer je rand
Modus toevoegen – RGB waarde - Tolerantie en doezelen op 0 – vinkjes bij aaneengesloten en anti alias binnen
Lagen – nieuwe rasterlaag

Stap 13
Vul je rand met je verloop, maar zet weer vinkje bij omkeren
Effecten – insteekfilters – dsb flux - radial warp –zelfde instelling als bij stap 5
Effecten – insteekfilter – dsb flux – spider web – zelfde instelling als bij stap 6
Selecties – niets selecteren

Stap 14
Afbeelding – randen toevoegen, symmetrisch aangevinkt, 2 pixels achtergrond kleur, 2 pixels voorgrond kleur, 2 pixels achtergrond kleur (Pas op hier is volgorde anders!!!)

Stap 15
Activeer je corner wm2silver-h – bewerken – kopiëren
Terug naar je werkvel – bewerken – plakken als nieuwe laag
Verplaats het in de linker boven hoek

Stap 16
Effecten – 3D-effecten- slagschaduw V en H op 1, dekking 100, vervaging 1, kleur zwart
Aanpassen – scherpte – verscherpen

Stap 17
Lagen – dupliceren
Afbeelding – spiegelen
Afbeelding - omdraaien

Stap 18
Afbeelding randen toevoegen , symmetrisch 20 pixels voorgrond kleur
Activeer je toverstaf en selecteer je rand
Modus toevoegen – RGB waarde - Tolerantie en doezelen op 0 – vinkjes bij aaneengesloten en anti alias binnen

Stap 19
Effecten – 3D-effecten – als knop
Hoogte 20 – breedte 20 – dekking 75
Transparant aangevinkt – kleur achtergrond kleur
Selecties – niets selecteren

Stap 20
Lagen – nieuwe rasterlaag
Plaats je watermerk
Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen

Stap 21
Afbeelding - formaat wijzigen- langste zijde 600 pixels (hoogte- breedteverhouding vergrendelen en formaat van alle lagen aangevinkt)

Stap 22
Bestand – exporteren - JPEG-optimalisatie – OK
Geef je crea een naam en sla hem op.


Deze les is geschreven door Jurdina op 25 oktober 2011.

Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.

“Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”

 

 

Home