-->

 

Rots in de branding

Benodigdheden:
Plaatje
Corner

Gebruikte filters:
Bordermania
Funhouse

Materialen:
Hier te downloaden


Open je plaatje en corner in psp en we kunnen beginnen.

Stap 1
Activeer je achtergrond plaatje en kies een lichte voorgrond en een donkere achtergrond kleur.
Ik koos voor lichte kleur 71d3fa en donkere 121c1e
Dupliceer je plaatje door op shift D te klikken en ga verder met het kopie.
Ga naar lagen en klik op laag maken van achtergrond.

Stap 2
Afbeelding -Randen toevoegen, vinkje bij symmetrish: 2 pixel voorgrondkleur, 4 pixel achtergrond kleur, 2 pixel voorgrondkleur.
Effecten – insteekfilters -bordermania - frame2 - zet de bovenste twee op 8
Zie screen




Stap 3
Maak van je voorgrond kleur een verloop – lineair-hoek 0 - herhaling 0 - geen vinkje bij omkeren.
Afbeelding - randen toevoegen, vinkje bij symmetrish: 30 pixels wit- activeer je toverstaf en selecteer je rand
Modus toevoegen – RGB waarde - Tolerantie en doezelen op 0 – vinkjes bij aaneengesloten en anti alias binnen
Lagen- nieuwe rasterlaag – en vul deze met je verloop – selectie - niets selecteren -
Effecten- insteekfilters - funhouse- perverse standaard

Stap 4
Afbeelding -Randen toevoegen, vinkje bij symmetrish, : 2 pixel voorgrondkleur, 4 pixel achtergrond kleur, 2 pixel voorgrondkleur.
Effecten – insteekfiters - bordermania – zie screen punt 2

Stap 5
Maak van je voorgrond kleur een verloop – lineair-hoek 0 - herhaling 0 - vinkje bij omkeren.
Afbeelding- Randen toevoegen. vinkje bij symmetrish, : 30 pixels wit - activeer je toverstaf en selecteer de rand - instellingen staan nog goed
Lagen - nieuwe rasterlaag – en vul deze met je verloop- Effecten- insteekfilters -funhouse- patchwork standaard
Selectie - niets selecteren

Stap 6
Afbeelding -Randen toevoegen, vinkje bij symmetrish: 2 pixel voorgrondkleur, 4 pixel achtergrond kleur, 2 pixel voorgrondkleur.
Effecten –insteekfilters -bordermania – zie screen punt 2

Stap 7
Activeer je corner – bewerken - kopiëren - plakken als nieuwe laag
Zet hem in de linker bovenhoek – mengmodus op luminatie


Stap 8
Lagen dupliceren - afbeelding - spiegelen – lagen - lagen samenvoegen – omlaag samenvoegen – lagen – dupliceren – afbeelding – omdraaien

Stap 9
Lagen - nieuwe rasterlaag – plaats je watermerk
Lagen – samenvoegen - alle lagen samenvoegen


Stap 10
Afbeelding – formaat wijzigen – langste zijde 600 pixels

Stap 11
Bestand – Exporteren – JPEG-optimalisatie – oké –
Geef je crea een naam – opslaan en klaar is dit lesje

Dit lesje is geschreven door Jurdina op 10 september 2011


Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.

”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”

 

Home